piątek, 31 sierpnia 2012

WIOSKA TEATRALNA 2012 REVIEW 3


Karolina Brzezicka o warsztacie genderowym, realizowanym w wyniku dyskusji po spektaklach „Jestem” i „Męska podróż na Południe”

(…) Istnieją słowa wytrychy, o których każdy coś tam słyszał, ale nikt do końca nie wie, z czym to powiązać. Odzwierciedliło to dyskusja po spektaklach, w których poruszono wiele kwestii, takich jak dyskryminacja czy tożsamość. Artyści w „Jestem” i „Męska podróż na południe” postawili pytanie, co to znaczy być kobietą a co mężczyzną i nie dal jednoznacznej odpowiedzi. Symptomatyczny był wybuch gromkiego śmiechu jednego z uczestników podczas rozmowy o trudności w zdefiniowaniu się jako mężczyzny/kobiety. Brak argumentacji o powodach tego nagłego wybuchu można rozumieć na kilka sposobów. Albo panuje głęboka świadomość, że definiowanie tożsamości płciowej jest problematyczne albo przeświadczenie o oczywistej odpowiedzi na to pytanie. Dyskusji towarzyszyły duże emocje, co przekładało się na jej wielowątkowość. Przeplatające się tematy oscylowały wokół języka, sytuacji społecznej, filozofii czy historii. Publiczność podzieliła się na dwa obozy – zwolenników oraz przeciwników tez gen derowych. Warsztat miał na celu przedłużenie późnowieczornych dywagacji w systematyczną analizę. (…)
Świetnie merytorycznie przygotowany warsztat, bogaty w niezwykle ciekawe uczestniczki, zakończył się burzliwą dyskusją na temat języka. (…)Że słowa są nie przeźroczyste, zwłaszcza przekleństwa i wyrażenia potoczne, powiedzonka, frazeologizmy, i to właśnie język zdradza nasze intencje. (…)
 „Jestem” Teatr Realistyczny Skierniewice       
 
    
„Męska podróż na Południe”, spektakl Krzysztofa Dziemiana, Marcina Lewonia, Krzysztofa Rudowicza, Tobiasza Żuka

0 komentarze:

Prześlij komentarz

teatrwegajty.art.pl. Obsługiwane przez usługę Blogger.